Olvi kehittää ammattilaisten verkkokauppaa CGI:n kanssa
Ammattimaiset ostajat saavat lisää työkaluja.
17.10.2017
Teksti Esko Lukkari
IT-palveluyhtiö CGI ja iisalmelaisen panimoyhtiö Olvi ovat sopineet Olvin verkkokaupan digipalvelujen uudistamisesta.
Ensimmäinen askel on B2B-verkkokaupan laittaminen täysin uusiksi. Verkkokaupasta luodaan pohja laajemmalle myynnin kehittämiselle.
”Myös perinteisen teollisuuden on palveltava asiakkaitaan niissä kanavissa, joissa asiakkaatkin ovat. Olipa kyse kuluttajista tai B2B-asiakkaista", sanoo Olvi Oyj:n markkinointijohtaja Olli Heikkilä tiedotteessa.
"Kuluttajille olemme toteuttaneet erilaisia digipalveluja aiemmin. Nyt olemme lähteneet kehittämään ammattimyyjien, -ostajien ja promoottorien työvälineitä CGI:n kanssa."
Olvi järjestää asiakkaiden tiloissa erilaisia myyntiä edistäviä tuotepromootioita. Uuteen verkkokauppaan on rakennettu promootiotyökalu, jolla Olvin myyjä pystyy tilaamaan tuotepromootion sekä siinä tarvittavat tuotteet muutamalla klikkauksella.
Olvin B2B-verkkokaupan ja promootiotyökalun alustana toimii CGI:n kehittämä avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alusta. Mobiilisovelluksen CGI toteutti Windows-tableteille. Olvin myyntivolyymi on 600 miljoonaa litraa.